Som lærar ser eg heilt klart at elevane ikkje har den største evna til å gjere informasjonsøk på internett. I leksjonsteksten om informasjonskompetanse står det eit utdrag frå Ekløf som eg meiner treff hovudet på spikaren; ”Kunnskap om nettet, nettets struktur, søkemotorer og søketeknikk er en nødvendig forutsetning for å kunne føre kildekritiske resonnement omkring arbeidet på Internett.”. Ligg ikkje dette i botnen hjå elevane er det vanskeleg å ha føresetnad for å sjå kva som er relevant informarsjon for ei oppgåve og om det ein fann faktisk er seriøs informasjon. Mickael Alexandersson, ved Gøteborg Universitet kjem m.a. med eit nytt omgrep; ”– ”ekornoppførsel”. Elevene samler informasjon, søkingen er tilfeldig og mye av det de finner er lite relevant. Det blir klipp og lim.”
Dette blir meir og meir viktig med gode informasjonsøk og kildekritikk jo høgare opp i klassane ein kjem, og eg meiner det er her noko av den uheldige tankegongen kjem frå. Nemleg å tenkje at elevane på t.d. 4. eller 5. trinn ikkje har den heilt store grunnen til å gjere ”seriøse søk på internett” og få med kilder og kor ein har funne informasjonen. I alle fall trur eg det er slik mange lærarar tenkjer. Og det blir for dumt. I og med Kunnskapsløftet fortel oss at heilt frå 1. Trinn skal ein jobbe med data og internett for å bli digitalt kompetente, mener eg ein bør snakke med elevane om måtar å søkje på internett og å jobbe med kildekritikk. Det er aldri for tidlig å få inn gode arbeidsvanar kring internett.
Denne bloggen er fyrst og fremst ein studieblogg, men eg syns det er litt artig å gjere den litt meir personleg også. Kommenter gjerne innlegga mine, det er alltid kjekt!
onsdag 21. april 2010
Ekornoppførsel på internett
Etiketter:
DKL102NN,
Ekornoppforsel på internett,
Informasjonskompetanse
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar